Istanbul – Budapesta, într-o Panamera. Pentru cei mai mulți dintre noi, Porsche înseamnă lux, caracter sportiv accentuat și tehnologie de ultimă oră. După o săptămână petrecută în diferite modele ale acestei mărci, eu aș mai adăuga câteva puncte pe lista calităților și am început să mă întreb: Chiar am nevoie de doi rinichi?
Text: Cristian Sterea. Foto: Frank Ratering, Florin Vitzman
Prezentat inițial ca un test de consum, evenimentul Porsche Performance Drive 2012 s-a transformat într-o adevărată aventură pentru toți cei 40 de concurenți care, la fel ca mine, cred că se așteptau la nenumărate ore de mers cu viteza melcului și o frustrare imensă rezultată din alăturarea Porsche – condus economic. Din fericire, lucrurile nu au stat deloc așa, iar organizatorii au pregătit și multe momente condimentate din plin cu sunet de motoare turate la maximum și scârțâit de pneuri. Traseul, cu o lungime de aproximativ 1600 de kilometri, a pornit de la Istanbul, a traversat Bulgaria și România și s-a încheiat la Budapesta, unde am putut asista la o etapă a competiției Porsche Cup desfășurată în preambulul Marelui Premiu de Formula 1 de pe Hungaroring.
Alături de cele două mașini inscripționate cu steagul României, la start s-au mai aliniat încă două echipaje din Turcia și câte unul din Ungaria, Polonia, Elveția, Cehia, Bulgaria și Ucraina. Referitor la regulament, ideea de bază era axată pe parcurgerea unei anumite distanțe într-un interval de timp fix și cu un consum de combustibil cât mai mic. Fiecare minut de abatere se penaliza (inclusiv cele în minus, în cazul în care o echipă ajungea la destinație mai repede) și, de asemenea, cantitatea de combustibil consumată în plus față de echipajul cu cel mai economic consum aducea puncte suplimentare de penalizare. La final, a fost declarată câștigătoare echipa având cele mai puține puncte de penalizare.
Deși, în teorie, regulile nu par chiar atât de complicate, realitatea din teren a fost suficient de aleatorie pentru a da total peste cap estimarea făcută de sistemul de navigație sau experiența și intuiția celui de la volan. Mai adăugați la asta faptul că o echipă era compusă din patru persoane, fiecare cu propria părere și personalitate, și vă puteți face o idee despre cum s-au desfășurat lucrurile în fiecare mașină. Chiar și așa, cel mai important a fost că, la final, toți ne-am declarat mulțumiți, iar divergențele din timpul concursului au fost șterse cu buretele.
Comentarii închise.