Vinfast VF3 este un SUV accesibil de clasă mini destinat cu prioritate pentru piața vienameză dar se va importa și în SUA de anul acesta și posibil și în Europa din 2025.
Cu Vinfast VF3, constructorul vietnamez atacă segmentul SUV-urilor de clasă mini, modelul fiind destinat cu prioritate pieței vietnameze însă Vinfast a anunțat în ianuarie 2024 că va fi comercializat și în SUA.
SUV-ul cu două uși măsoară numai 3,19 metri lungime, 1,68 metri lățime și 1,62 metri înălțime, și are un look de off-roader cu forme angulare, protecții de plastic proeminente la roți, praguri, părțile frontale și posterioare, oglinzi exterioare pătrățoase, gardă la sol mai înaltă și jante de 16 inchi.
Vinfast spune că poate acomoda cinci persoane deși ampatamentul este de numai 2,075 metri. Volumul portbagajului este de 285 litri și poate fi extins la 549 litri prin rabatarea banchetei.
Interiorul este minimalist, majoritatea butoanelor fiind pe volan în timp ce sistemul multimedia utilizează un display tactil de 10 inchi.
Vinfast VF3 este propulsat de un motor electric cu o putere de 32 kW (44 CP) și 110 Nm care antrenează puntea spate și este alimentat de o baterie LI-Ion de 18,64 kWh care îi conferă o autonomie de 210 km. Vinfast nu specifică puterea de încărcare dar spune că bateria se încarcă de la 10 la 70% în 36 minute.
Prin comparație, versiunea de bază a lui Dacia Spring are un motor electric de 45 CP și 125 Nm care antrenează puntea față, fiind alimentat de la o baterie LI-Ion de 26,8 kWh care îi conferă o autonomie de 225 km.
Se observă că autonomiile celor două modele nu diferă prea mult în condițiile în care Vinfast VF3 are o baterie cu 50% mai mică decât a lui Spring și amnele au aproape aceeași putere, dar Vinfast nu specifică după ce norme a măsurat autonomia.
Vinfast speră ca VF3 să devină mașina națională în Vietnam și oferă o garanție de 7 ani sau 160.000 km, bateria fiind garantată pentru 8 ani.
Vinfast VF3 poate fi cumpărat în Vietnam pentru 11.500 euro dar există și opțiunea de a închiria bateria, caz în care se plătesc 8.500 euro și o rată lunară între 33 și 73 euro în funcție de numărul de kilometri parcurși.
În SUA, prețul de bază va fi de 20.000 USD (circa 18.270 euro) dar data precisă a lansării nu a fost anunțată încă. Este posibilă și o lansare în Europa în 2025.