Dar totul a fost un test, pe care, la ams, nu l-am făcut niciodată până acum, legat de confortul suspensiilor. În general, atunci când parcurgem trasee dificile în mașini de teren, cele mai sensibile obiecte din habitaclu sunt echipamentele foto, dar, de data aceasta, ne făceam griji pentru alăturarea dintre pietre, lemne și străchini! National Geographic Traveler ne-a permis în acest fel neașteptat să verificăm noile suspensii ale lui Pajero, tocmai retușate pentru anul 2012. Sunt convins că, dacă am fi avut ocazia, am fi verificat și comportamentul rutier al uriașului Mitsubishi tractând o remorcă de 3,5 tone (printre cele mai grele din clasă). O idee de reținut pentru viitor!
Tot din seria modificărilor recente fac parte un set complet airbaguri laterale și cortină, o nouă grilă a radiatorului, jantele de 18 inchi și o caroserie mai bine rigidizată. Alături de capitonajele de piele, în interior găsim din belșug mult plastic, tipic pentru mașinile de pe alte continente, dar care, în cazul rulării pe terenuri accidentate și prăfuite, devine un avantaj. Șoferul are la dispoziție un scaun cu opt reglaje, care contrastează cu posibilitățile reduse de ajustare a volanului. Scaunul acesta, la fel ca și celelalte, ne-a oferit, timp de trei zile și circa 1000 de kilometri, un suport confortabil, indiferent dacă am călătorit pe șosele asfaltate sau pe drumuri forestiere.
În urmă cu două generații, Pajero le oferea clienților săi primele seturi analogice de navigație (busolă, înclinometru și altimetru). Era cu mult înainte ca GPS-ul să fie disponibil oricui, dar a fost un semn că Mitsubishi îi are în vedere pe călătorii care nu vor să meargă doar pe șosele. Acum, în toate mașinile găsești un sistem de navigație mai mult sau mai puțin exact. Cel al acestui Pajero funcționa foarte bine, dar numai până la intrarea pe drumuri forestiere. De aici înainte, a trebuit să ne mutăm privirea mai sus, pe monitorul plasat în bord. Acesta construiește grafice cu înregistrările consumului și vitezei instantanee, temperaturile exterioare, înălțimile atinse și presiunile atmosferice din 5 în 5 minute timp de 4 ore. Din cauza diferențelor de presiune dintre un moment și altul, înălțimea afișată variază și ea într-un interval de 50 m. Totuși, indiferent dacă sistemul de navigație recepționa semnale GPS sau nu, busola din bord ne-a arătat mereu direcția pe care voiam să o urmăm.
Comentarii închise.