Iar în multe dintre aceste locuri, nu am fi putut ajunge fără tracțiunea integrală. Mitsubishi Pajero este echipat cu așa-numitul Super Select 4WD II – care funcționează excelent pe teren greu și care îi permite șoferului să aleagă singur între două sau patru roți motrice, până la viteza de 100 km/h. Cu o gardă la sol de 225 mm și o adâncime a vadului de 700 mm, am fi putut ajunge mult mai departe decât pe unde am mers noi. Un alt echipament pe care nu am avut cum să-l punem la încercare este încălzirea electrică suplimentară, cu două baterii, o dotare bine-venită în zilele de iarnă.
Nimic de reproșat motorului și transmisiei automatizate cu cinci trepte. Un consum mediu înregistrat de 10,2 l/100 km, pe tot parcursul escapadei, și un altul minim de 7,8, pe autostradă, sunt admirabile. Ne-a plăcut foarte mult că, indiferent dacă traversam un vad sau urcam o rampă mai abruptă, computerele găseau turația și treapta de viteze potrivite, astfel încât turația, respectiv consumul și zgomotul să nu crească inutil. Mașina de față costă cu puțin sub 50.000 de euro, iar impozitul anual pune și el alte piedici în calea celor care visează să aibă așa ceva.
Una peste alta, Mitsubishi Pajero nu este un vehicul nou, dar nici demodat, însă cu certitudine performanțele și caracteristicile sale îl păstrează în continuare printre cele mai bune mașini de teren, indiferent de utilizare. Poate că nimic din echipamentul unei astfel de expediții nu e de neînlocuit, dar măcar pe mașină să te poți baza că te aduce acasă în siguranță.
Comentarii închise.